Ajankohtaista

Haemme mediamyyjää

Oletko nopeilla hoksottimilla ja vikkelillä jaloilla varustettu B2B-myyjä, joka syttyy kaupanteon tuomasta energiasta? Tunnetko Itäisen Uudenmaan alueen kuin omat taskusi? Etelä-Suomen Media etsii myyntitiimiinsä mediamyyjää, joka siivittää myynnin kasvuun. Tämä voi olla sinun hetkesi!

Tehtävänkuva ja vastuualueet:

Etelä-Suomen Median mediamyyjänä astut itäisen Uudenmaan ja alueella toimivien paikallismedioiden (Sipoon Sanomat, Loviisan Sanomat, Sanomalehti Uusimaa & Pyhtäänlehti) brändilähettilääksi B2B-myynnin puolelle.

Tunnet itäisen Uudenmaan alueen tehden aktiivista myyntityötä niin nykyisille kuin uusille asiakkaillesi. Olet tärkeä päivittäinen kontakti: tehtävänäsi onkin kuunnella asiakkaiden tarpeita tarkalla korvalla, ymmärtää heidän liiketoimintaansa ja sen kasvumahdollisuuksia sekä tarjota näitä edistäviä, yksilöllisesti rakennettuja monimediaratkaisuja. Työ hoituu niin puhelimitse, viestitse kuin kasvotusten, joten hurmaat asiakkaat vuorovaikutustaidoillasi kanavasta riippumatta.

Mediamyyjänä menestyy parhaiten ennakkoluuloton ja rohkea B2B-myynnin osaaja, jolla on erinomainen paineensietokyky ja nopeat hoksottimet. Sinulta löytyy kokemusta aktiivisesta uusasiakashankinnasta ja osaat hahmottaa asiakastasi parhaiten palvelevan ratkaisun. Ymmärrät liiketoimintaa ja haluat olla mukana luomassa vipinää asiakaskenttään. Työkavereiksesi saat joukon alan ammattilaisia osana Etelä-Suomen Median paikallisia mediabrändejä. Työ on liikkuvaa, joten oma auto on ehdoton.

 

Mitä sinä tuot mukanasi Etelä-Suomen Medialle:

  • Näyttöjä menestyneestä B2B-myynnistä
  • Kokemusta aktiivisesta uusasiakashankinnasta sekä reipasta otetta ensiluokkaiseen asiakastyöhön
  • Paikallistuntemusta Itäisen Uudenmaan alueelta
  • Myynnillistä ja rohkeaa asennetta – uskallat heittäytyä!
  • Loistavaa paineensieto- ja organisointikykyä nopeiden hoksottimien kera
  • Hyvää kirjallista ja suullista ilmaisua niin suomeksi kuin englanniksi. Ruotsinkielen hallinta on myös eduksi.

 

Mitä saat hypätessäsi Etelä-Suomen Median matkaan:

  • Vakavaraisen ja menestyneen yrityksen työnantajaksesi
  • Vakituisen myyntiroolin B2B-myynnin ytimessä, jossa pääset tekemään tulosta
  • Innostavan ja kannustavan tiimin sekä esihenkilön
  • Asiakaskunnan arvostaman brändin ja sen kasvavat palvelut myytäväksesi
  • Kattavan perehdytyksen tuotteisiin ja palveluihin
  • Motivoivat ansaintamahdollisuudet (kiinteä + provisio)

 

Nyt on sinun hetkesi lähteä mukaan kasvutarinaan!

 

Lähetä hakemuksesi ja ansioluettelosi 9.10.2022 mennessä PDF-muodossa Helmitehtaan HR-järjestelmän kautta.

Lisätietoja tehtävästä antaa

Aino Kiuru
numerosta +358 40 589 9255 tai sähköpostilla aino@helmitehdas.fi

Huomioithan, että emme vastaanota hakemuksia sähköpostitse.

 

Helmitehdas >>

Jätä hakemus >>

 

Lisääthän hakemukseen palkkatoiveesi. Työ alkaa sopimuksen mukaan syksyllä 2022.

 

Tämän rekrytointitoimeksiannon suorittaa Helmitehdas Oy. Valittu työnhakija työllistyy Etelä-Suomen Media Oy:lle.

Yhdessä olemme enemmän

Etelä-Suomen Median myyntitiimi on organisoitu uudelleen. Uudistus valjastaa monipuolisen osaamisen mainostaja-asiakkaidemme käyttöön. Näin pääsemme aitoihin monikanavatoteutuksiin, jotka nostavat mediaratkaisut tuloksellisesti ja laadullisesti uudelle tasolle.

Mitä se monikanavaisuus sitten oikein tarkoittaa? Se on kampanjan pyörittämistä digissä, digitaalisen ulkomainonnan kanavissa, printissä ja sosiaalisen median kanavissa samaan aikaan. Lisäksi kampanjassa voi hyödyntää suorajakelua, tutkimusta ja sisältömarkkinoinnin keinoja. Jokaisella kanavalla on omat erityisominaisuutensa ja valttinsa. Asiakas saa kaikkien kanavien hyödyt parhaiten irti, kun kampanjan suunnittelussa on mukana kunkin kanavan kokenut asiantuntija.

Polkua pitkin menestykseen

Myyntitiimin uudelleen organisoiminen on aloitettu Helsinki-Vantaan myyntiyksiköstä. Helsingin ja Vantaan alueelle mediaratkaisuja luoneet ovat lyöneet hynttyyt yhteen ja rakentavat jatkossa kanavakohtaiset rajat ylittäviä mediaratkaisuja – aitoa monikanavaisuutta, jossa kunkin kampanjan kaikki osa-alueet tuottavat asiakkaalle hyötyä jokaisessa valitussa kanavassa parhaalla mahdollisella tavalla.

Helsingin ja Vantaan tiimien yhdistyminen takaa riittävät resurssit kehittää monikanavaisia ratkaisuja ja asiakaspalvelun laatua sekä lisätä kommunikointia asiakkaan ja myynnin asiantuntijoiden välillä. Mitä paremmin asiantuntijamme ymmärtävät asiakkaan tavoitteet, toiveet ja tarpeet, sitä parempia ja toimivampia kampanjakokonaisuuksia pystymme tuottamaan.

Asiakas on siis aidosti keskiössä, ja kaikki tekeminen on vahvasti asiakaslähtöistä. Kun asiakas menestyy, me menestymme. Ja tätä myynnin, ostamisen ja menestymisen polkua rakennamme yhteistuumin, vakaasti ja kunnianhimoisesti.

 

Monta lamppua yhdessä loistaa kirkkaammin kuin yksi yksinäinen

Kun eri osa-alueiden asiantuntijat kokoavat voimansa, saadaan enemmän kuin osien summa. Yhdessä sparrataan, jaetaan kokemusta, innostutaan ja ylletään ennen näkemättömään ja kokemattomaan. Tämä ajatus on myynnin osaajiemme uudelleen organisoitumisen takana. Yhdessä olemme enemmän, niin se vain on.

Uusi tiimiytyminen tehostaa työntekoamme sisäisesti ja tuottaa uusia, luovia, monipuolisia mediaratkaisuja. Erityisen iloisia olemme siitä, että tämä parannus sataa runsaana asiakkaittemme laariin, ja rakentaa tietä kohti uusia menestystarinoita.

 

Millaisia tavoitteita sinulle on – mitä haluat saavuttaa? Rakennetaan polku sinne – yhdessä.

Eveliina Mikkola
Myyntijohtaja
puh. 040 549 0398
sposti eveliina.mikkola@media.fi
Helsingin ja Vantaan mediamyynnin tiimi

Syksy sytyttää tähdet ja led-taulut

Vielä on kesää jäljellä, mutta syksy alkaa jo siintää horisontissa. Kun päivä pikkuhiljaa lyhenee ja illat hämärtyvät, syttyvät mainonnan kirkkaimmat tähdet eli DOOH-taulut uuteen loistoon. DOOH-verkostomme motto on ”Liikkuvan ihmisen digitaalinen media”: se tavoittaa kuluttajat siellä, missä he liikkuvat.

Digitaalinen ulkomainonta eli DOOH (digital out of home) on loistava mahdollisuus lisätä oman kampanjan näkyvyyttä ja tehoa. DOOH-verkostomme laajenee koko ajan ja antaa jatkuvasti uusia vaihtoehtoja tavoittaa erilaisia kohderyhmiä tehokkaasti. Tänä vuonna valmistunut Kantarin tekemä medioidemme yhteistavoittavuustutkimus avaa meille uutta tietoa ja tarkempaa dataa tavoitettavuuksista. Tätä kautta pystymme tarjoamaan entistä toimivampia ratkaisuja asiakkaidemme käyttöön.

 

Tavoita nuoret aikuiset tehokkaasti – yhdellä medialla

Digitaalisen ulkomainonnan verkostomme keskittyy kolmeen päämediaan. Julkiseen liikenteeseen bussien sisälle rakennettuihin näyttöihin, joita on muun muassa HSL-runkolinjat pääkaupunkiseudulla, Nysse Tampereella ja Föli Turussa sekä Onnibus kaukoliikenteessä. Lisäksi verkostoon kuuluvat Neste-liikenneasemien mittarinäytöt sekä BigOne-ledtaulut vilkkaiden teiden varsilla. Tästä kokonaisuudesta saamme laadukkaat kattavat vaihtoehdot, joilla täydentää monikanavaisen kampanjan tavoittavuutta. Digitaalisen ulkomainonnan erityisenä vahvuutena on, että se tavoittaa tehokkaasti nuoret kuluttajat erilaisessa ympäristössä. Kantarin tutkimuksen mukaan kaikissa DOOH-medioissamme korostuu alle 35-vuotiaiden ikäryhmä, joka on monessa kohtaa ollut hankala ikäryhmä tavoittaa perinteisten medioiden kautta.

 

Paikallisesti, valtakunnallisesti, oikea-aikaisesti

Digitaalisen ulkomainonnan ratkaisumme tarjoaa asiakkaalle monipuolisen ja kokonaisvaltaisen mahdollisuuden suunnitella markkinoinnin paketteja aina kulloistenkin tarpeiden ja tavoitteiden mukaan. Digitaalisen ulkomainonnan monimuotoisuus ja skaalautuvuus on yksi sen tärkeimmistä vahvuuksista.

Verkostomme on rakennettu ei pelkästään valtakunnallisia paketteja ajatellen vaan myös alueellisesti tai esimerkiksi ajallisesti kohdennettuihin vaihtoehtoihin. Mikä olisikaan tehokkaampaa kuin taktisen mainonnan tueksi bussi-, liikenneasema- sekä BigOne-mainonnan kohdentaminen esimerkiksi yrityksen lähialueelle. Tai vaikkapa ravintola voi houkutella nälkäisiä lounasaikaan hetkeen sopivalla viestillä ja tämän jälkeen, viesti muuttuu lennosta tukemaan esimerkiksi afterworkkia tai pöydän varaamista illaksi. Mahdollisuuksia on lähes rajattomasti!

 

Sytytä oma tähtesi loistamaan!

Syksy ja pimeä aika antavat digitaaliselle ulkomainonnalle lisää buustia, kun led-taulut tuovat valoa tähän karun Pohjolan ihanaan aikaan. Sytytä oma ”tähtesi” loistamaan entistä kirkkaammin, myös digitaalisilla pinnoilla.

Ota yhteyttä – luodaan monikanavainen kampanja juuri sinun tavoitteitasi palvelemaan!

Sami Vehviläinen
DOOH-myyntijohtaja, Etelä-Suomen Media Oy
040 867 9687

 

Digitaalinen ulkomainonta pähkinänkuoressa:

  • Digitaalinen ulkomainonta = näyttötaulut busseissa, liikenneasemilla ja BigOne-jättitauluilla
  • Yli 2500 digitaalista näyttöä tarjoaa yhden Suomen monipuolisimmista DOOH-verkostoista.
  • Tavoita kohderyhmäsi siellä, missä he liikkuvat. Ja kohdenna viestisi ajan, paikan tai vaikkapa sään mukaan!
  • Digitaalinen ulkomainonta on ohittamaton mainospaikka.
  • Saat jakamattoman huomion.
  • Jättinäytöt sijaitsevat lähellä ostopaikkaa.
  • Mainonta erittäin tehokkaasti kohdennettavissa ajan, paikan tai vaikkapa sään mukaan!
  • Kirkkaat, suuret ja laadukkaat näytöt ja mahdollisuus video- tai still-mainontaan.
  • Näyttömedian äärellä ollaan pitkään.
  • Jätä pitkä muistijälki.

 

Kokonaistavoittavuus*

yli 15-vuotiaat kuluttajat

  • Uudellamaalla 86 %
  • Helsingissä 84 %
  • Espoossa 86 %
  • Vantaalla 85 %
  • Tampereella 90 %

*Kantar 2022

Etelä-Suomen Media mukana monipuolistamassa lasten ja nuorten työelämäkokemuksia

Oppilaiden tekemä mainos Yrityskylä Espoossa

Etelä-Suomen Media on ollut jo kahdeksan lukuvuoden ajan Yrityskylä Espoon yhteistyökumppani. Talous ja nuoret TATin Yrityskylät tutustuttavat lapset ja nuoret elämyksellisesti työelämään konkreettisten työkokemusten kautta. Työskentely koulupäivän ajan Yrityskylässä avaa lapsille ja nuorille sitä, miten yhteyskunta toimii, millaisia rooleja yrityksillä ja työntekijöillä on työelämässä ja yhteiskunnassa sekä antaa ensikäden tuntumaa, millaista on työskennellä vaikkapa lehden toimittajana, pankinjohtajana tai henkilöstön rekrytoijana. Etelä-Suomen Media on Yrityskylässä mukana neljän mediansa kautta: Aamupostin, Länsiväylän, Nurmijärven Uutisten ja Vihdin Uutisten.

”Meidän tavoitteenamme Talous ja nuoret TATissa on, että jokainen nuori innostuu työelämästä, oppii hallitsemaan omaa talouttaan ja tahtoo toimia yritteliäänä yhteiskunnan jäsenenä,” kiteyttää Talous ja nuoret TAT toimitusjohtaja Jenni Järvelä lukuvuoden 2021-2022 lukuvuosiraportissa. Etelä-Suomen Media haluaa olla mukana tuottamassa työelämäkokemuksia lapsille ja nuorille ja tukemassa Talous ja nuoret TATin arvokasta työtä. Yhteistyön tulokset ja erityisesti lasten ja nuorten kokemukset Yrityskylästä ovat erittäin positiivisia. Yrityskylä-päivä rakentaa tutkitusti lasten ja nuorten käsitystä työelämästä ja yhteiskunnasta sekä vaikuttaa positiivisesti suhtautumiseen muun muassa yrittämiseen.

TATin yrityskylään osallistui lukuvuonna 2021-2022 aikana ympäri Suomen 51 522 kuudesluokkalaista ja 43 149 yhdeksäsluokkalaista. Yrityskylä Espoon toimintaan osallistui 5720 kuudesluokkalaista ja 5130 yhdeksäsluokkalaista. Yrityskylä Espooseen tulevat oppilaat Espoosta, Inkoosta, Kauniaisista, Kirkkonummelta, Lapinjärveltä, Loviisasta, Nurmijärveltä, Siuntiosta ja Vihdistä. Ensi lukuvuonna tähän joukkoon liittyy myös Sipoo. Lukuvuoden kohokohta oli se, että lähes kaikki alueen oppilaat pääsivät toteuttamaan Yrityskylä-vierailun paikan päällä. Koronan vuosi kyläpäiviä on toteutettu viime vuosina myös omilla kouluilla.

 

”Yhdessä kaikki sujuu paremmin”

Etelä-Suomen Mediassa työskennelleet kuudesluokkalaiset antoivat kyläpäivästään seuraavaa palautetta:

”Paljon kivoja tehtäviä, lehden teko oli erilaisempaa kun luulin”

”Mieleen jäi, että lehden kirjoitus ei ole niin helppoa kuin luulin ja yllätyin positiivisesti kuinka kiva oli päätoimittajan työ.”

”Opin, että toimittajan työssä pitää tehdä paljon yhteistyötä muiden kanssa.”

”Tärkein asia jonka opin oli se, että kaikkea ei voi tehdä yksin. Sillä yhdessä kaikki sujuu paremmin.”

”Att vara chef är roligt men kanske lite stressigt”

”Man måste göra tidningarna ganska snabbt”

 

Nuorten tulevaisuusraportti kertoo, miten nuoret näkevät heitä odottavan työelämän

Kuva: Yrityskylä/Talous ja nuoret TAT, Iiro Rautiainen

Talous ja nuoret TAT luotaa nuorten työelämäodotuksia TAT Nuorten tulevaisuusraportilla. Toukokuussa 2022 julkaistusta raportista käy ilmi, että

  • Nuoret tahtovat yhdenvertaisen ja turvallisen työelämän – pelko työelämän kuormittavuudesta on selkeästi kasvussa verrattuna aiempiin vuosiin.
  • Kotitaustan vaikutus nuorten koulutusvalintoihin on pysäyttävän suuri.
  • Alueelliset erot kesätöihin hakeutumisessa ovat huomattavia. Suurimmat erot näkyvät Helsingissä ja Uudellamaalla, missä nuorista ainoastaan 56 % kertoi hakevansa kesätöitä, kun muun Suomen osalta vastaava luku on noin 70 %.

Lähde: TAT Nuorten tulevaisuusraportti 2022 (N=6397)

 

TOP 5 tärkeimmät tekijät tulevaa alaa valitessa

  • 88 % Kohtuulliset työajat sekä turvallinen ja viihtyisä työympäristö.
  • 87 % Hyvät työkaverit ja johtajat.
  • 87 % Kiinnostavat työtehtävät.
  • 85 % Mahdollisuus hyödyntää omaa osaamistaan mahdollisimman paljon.
  • 85 % Hyvä palkkaus.

Vähiten tärkeänä työelämässä nuoret pitävät mahdollisuutta tehdä etätöitä vapaasti.

TAT Nuorten tulevaisuusraportin julkistamistilaisuudessa nostettiin esiin, että jokainen aikuinen on oma lähipiirinsä vaikuttaja, miten lapset ja nuoret näkevät työelämän. Sillä miten puhumme lapsillemme ja nuorillemme työelämästä ja työstä on valtavasti merkitystä.

Stefan Holmström on Loviisan Sanomien uusi päätoimittaja

Stefan Holmström (54) on valittu Loviisan Sanomien uudeksi päätoimittajaksi. Hän seuraa tehtävässään 25 vuotta päätoimittajana toiminutta Arto Henrikssonia, joka siirtyy osittain eläkkeelle ja yrittäjäksi. Holmström on Åbo Underrättelser -lehden toimittaja ja pääkirjoitustoimittaja, joka on työskennellyt aiemmin Loviisassa Östra Nylandin toimittajana ja päätoimittajana sekä muun muassa Porvoossa Borgåbladetin päätoimittajana.

Stefan Holmström aloittaa työt Loviisan Sanomissa 13.6.2022. Päätoimittajien vaihdinvaihto tapahtuu 1.8. 2022.

Arto Henriksson on mediatalo Keskisuomalaiseen kuuluvan Etelä-Suomen Media Oy:n palveluksessa 17.9.2022 saakka, jolloin hän täyttää 61 vuotta. Hän jatkaa sen jälkeen Loviisan Sanomien kolumnistina sekä tekee striimausten ja videoiden tuotantoa freelancerina.

 

Lisätietoja antaa:

Sisältöjohtaja Joonas Romppanen
Puh. 040 513 7715
Sähköposti joonas.romppanen@media.fi

 

Kuva: Mika Mykkänen

Oletko sinä etsimämme sisältöpäällikkö?

Sisältöpäällikkö

Syyhyävätkö sormesi päästä kehittämään uutta? Haemme visionääristä sisältöpäällikköä analysoimaan ja kehittämään verkkomediaamme. Etsimällämme henkilöllä on rautaista verkko-osaamista, ammatillista kunnianhimoa sekä vahvoja työnäyttöjä datan, analytiikan ja sisältöjen kehittämisen parissa.

Tärkeimpiä tehtäviäsi sisältöpäällikkönä ovat sisältöjen optimoiminen, tulosten analysoiminen ja analytiikkaan perustuvien kehityssuunnitelmien laatiminen. Haemme osaajaa, joka sparraa niin toimituksia kuin johtoryhmääkin asettamaan ja saavuttamaan kunnianhimoisia tavoitteita. Roolissa on tärkeää hahmottaa mediaa kokonaisuutena loppukäyttäjän näkökulmasta, missä uutiset, mainokset, videot, viihde ja muut sisällöt ovat kaikki osa samaa lukijakokemusta ja -palvelua journalistiikan rajat ja eettinen koodisto säilyttäen.

Työssäsi pääset kehittämään tekemistämme lehtiin, verkkoon ja someen kiinnostavilla, uusilla ja tavoitteellisilla tavoilla yhdessä toimitusten kanssa. Verkko- ja analytiikkaosaamisesi tukee myös Etelä-Suomen Median muiden toimintojen, erityisesti kuluttajamyynnin ja markkinoinnin, työtä ja tavoitteiden täyttymistä. Osallistut lisäksi Mediatalo Keskisuomalainen -konsernin yhteisiin hankkeisiin.

Katso rekryvideo >>

Odotamme sinulta:

  • tunnet journalismin ja toimittamisen lainalaisuudet
  • olet kehittämishaluinen ja -kykyinen verkon asiantuntija
  • hallitset datan ja analytiikan käsittelyn sekä kehityssuunnitelmien rakentamisen niihin perustuen.
  • tunnet media-alan trendit ja osaat visioida tulevaisuutta.
  • olet innostava ja kannustava, osaat ja haluat sparrata myös muita.
  • langat pysyvät käsissäsi ja viet projekteja itsenäisesti eteenpäin.
  • sinulla on hyvät vuorovaikutustaidot.

Tehtävässä käytettäviä työkaluja/ohjelmistoja:

  • Toimittamisen ohjelmistot: AnyGraaf-ohjelmistot (Neo, Planner, AProfit)
  • Sisällönhallintajärjestelmät: Cue / Escenic, WordPress. Muu CMS-osaaminen katsotaan eduksi ja HTML/CSS/JAVA-osaamisesta on hyötyä.
  • Analytiikka: PowerBI, Piano / CXense, Chartbeat, Google Analytics

Tarjoamme sinulle:

  • aidosti monikanavaiset ja kehittyvät mediakanavamme: printti, digi, dooh ja palvelut.
  • mielenkiintoiset ja haastavat verkon kehittämistehtävät.
  • tukenasi on kasvuhakuinen mediakonserni, joka mahdollistaa myös mielenkiintoiset urapolut.
  • näköalapaikan media-alalla.
  • mahdollisuudet kehittää omaa osaamistasi sekä mukavat työkaverit.
  • nykyaikaiset työvälineet ja -ympäristön sekä joustavat etätyömahdollisuudet.

 

Kiinnostuitko?

Hae huipputiimiin viimeistään 22.5.2022. Jätä hakemuksesi, palkkatoiveesi ja CV:si osoitteessa keskisuomalainen.com/rekry

 

Lisätietoja antaa:
Sisältöjohtaja Joonas Romppanen, 040 513 7715, joonas.romppanen@media.fi

Haemme Länsiväylään myyntijohtajaa

Haemme sähäkkään tiimiimme tuloksellista myyntijohtajaa Suomen toiseksi suurimman kaupungin päämedian – Länsiväylän – kehittämiseen. Länsiväylä tarjoaa espoolaisille aidosti paikallisen journalistisen median sekä mainostajille laadukkaat, turvalliset ja tavoittavat monikanavaiset mediaratkaisut.

Olet esihenkilö, joka johtaa tiimiään omalla esimerkillään varmistaen operatiivisen myynnin tehon sekä tavoitteiden saavuttamisen. Omaat aktiivisen otteen tuotteiden ja verkostojen kehittämisessä sekä päämäärätietoisuutta viedäksesi sovitut ja suunnitellut hankkeet käytäntöön. Et pelkästään kehitä verkostoja, vaan kykenet myös rakentamaan niitä. Henkilönä olet osallistava, palautetta rakentavasti antava ja vastaanottava liideri.

Arvostamme vahvaa Espoo-tuntemusta sekä näyttöjä myynnin ja kannattavuuden kasvattamisesta. Olet luonteva verkostoituja niin sisäisesti kuin ulkoisestikin. Uudessa tehtävässäsi laajoista paikallisista verkostoista on suurta etua. Sinulla on myös kyky tunnistaa yhteistyömahdollisuuksia ja rakentaa toimivia kokonaisuuksia paikallisten toimijoiden välille.

Tärkeimmät tehtäväsi:

  • Johtaa Länsiväylän monikanavaista päivittäistä mediamyyntiä. Sinulla on kanavakohtaista osaamista printissä, digissä, dooh:ssa ja palveluissa.
  • Toimia lähiesihenkilönä Länsiväylän myyntiryhmälle sekä kehittää sen laadullista ja monikanavaista myyntityötä.
  • Kehittää Länsiväylää monikanavaisena mediana yhdessä päätoimittajan ja lehtiryhmän johtajan kanssa.
  • Tehdä omaa aktiivista myyntityötä, uusasiakashankintaa ja verkostoitua.

Odotamme sinulta:

  • Ymmärrät paikallisen median ja paikallisten mediaratkaisujen vahvuudet.
  • Sinulla on vahvaa osaamista ja näyttöä menestyneestä mediaratkaisujen myynnistä.
  • Olet järjestelmällinen, päättäväinen ja esimerkillä johtava henkilö. Olet esihenkilö, joka saa tiiminsä liekkeihin eli jokaisen loistamaan omilla vahvuuksillaan.
  • Osaat motivoida, innostaa, antaa palautetta ja luoda luottamuksellisen ilmapiirin.
  • Sinulla on erinomaiset vuorovaikutus- ja kommunikointitaidot.
  • Näet ympärilläsi jatkuvasti mahdollisuuksia, suhtaudut työhösi intohimolla ja haluat kehittää niin tuotteita kuin omaa osaamistasi.
  • Työssä onnistuminen vaatii vahvaa Espoo-tuntemusta, sitoutumista Espooseen sekä valmiutta ilta- ja viikonlopputyöhön.

Tarjoamme sinulle:

  • Suomen toiseksi suurimman kaupungin eli Espoon johtavan median – lukijamäärällä ja mediamainonnalla mitattuna – kanavat ja innovatiivisen tiimin.
  • Aidosti monikanavaiset ja kehittyvät mediakanavat: printti, digi, dooh ja palvelut.
  • Tukenasi on kasvuhakuinen mediakonserni, joka mahdollistaa myös mielenkiintoiset urapolut.
  • Suomen innovatiivisimman ja ostovoimaisimman markkina-alueen työalueeksi.
  • Näköalapaikan Suomen toiseksi suurimman kaupungin elinkeinoelämän ja päätöksenteon ytimeen ja mahdollisuuden verkottua koko pääkaupunkiseudulla.
  • Kannustavan kiinteän kuukausipalkan sekä kuukausittaisen provisiomahdollisuuden.

 

Lisätietoja antaa torstaina 19.5. klo 15-17 MPS-konsultti Harri Viitanen, puh. 040 719 9411.

 

Kiinnostuitko?

Hae huipputiimiin viimeistään 22.5.2022.

Monikanavaiset ratkaisut lyövät laudalta pelkän kohdentamisen

”Pelkkä tarkka kohdennus ei tee autuaaksi, ota haltuun laajempi kohderyhmä monikanavaisen mainonnan keinoin.”
– Monikanavaisen mainonnan asiantuntija Kim Qvickin vinkit vaikuttavan mainonnan onnistumiseksi.

Viime vuosina markkinoinnin ja mainonnan kontekstissa on huudettu kovaan ääneen mittaamisen ja kohdentamisen puolesta. Nämä ovat toden totta yksiä tärkeimmistä seikoista nykypäivän toimintaympäristössä, jossa kilpailu on kovaa ja mainonnalle altistutaan useissa eri kanavissa ja ympäristöissä.

Kohderyhmäajattelu korostuu silloin, kun tuotteen, palvelun tai yksittäisen kampanjan kohderyhmä on tunnistettu kapeaksi tai se on muutoin helposti rajattavissa. Tällöin kuvaan astuu mediavalintojen tärkeys juurikin kohderyhmien osalta. Kohdennusmahdollisuuksia löytyy tänä päivänä useita. Myös perinteisen median kuten ulkomainonnan ja printin kohderyhmät pystytään osoittamaan tutkimuksen ja mallinnuksen avulla. Digissä kohdennusmahdollisuuksia löytyy kanavasta riippuen yhtä jos toista.

Kohdennatko kohderyhmäsi pilalle?

Työskenneltyäni vuosien ajan mediamainonnan parissa, olen törmännyt haasteeseen, joka liittyy liian tarkkaan kohdentamiseen. Kun kohderyhmää on pyöräytetty filtterin läpi turhan monta kertaa, mainostaja poissulkee osan potentiaalisista asiakkaistaan. Tämä johtuu siitä, että myös miehet ostavat naisten kenkiä ja toisaalta edes digissä kohdentaminen ei joka kerta osu kuin tikka kesäiltana aitan tikkataulun kymppiin. Pitäisikö siis välillä huutaa myös maltillisemman kohdentamisen puolesta?

Suuren kohderyhmän medialla on paikkansa myös tulevaisuudessa. Kontaktihinta pysyy suuremmissa seteissä matalana, jolloin mediavalinnat kestävät myös osan hukkakontakteista. Eikä ne hukkakontaktitkaan koskaan ole pelkästään hukkakontakteja.

Kaikkea koko kansalle, yhden luukun periaatteella

Edustan mediataloa, jonka portfolio Suomen mittapuulla on erityisen laaja, meillä on ”jokaiselle jotakin”. Kerron pian, miksi mainostajan kannattaa yhdistää printti-, digi- ja ulkomainontaa. Sitä ennen listaan, että edellä mainittujen lisäksi meidän mediamyynnin salkusta löytyy mainostoimistopalvelut, radiomainontaa, Esportsia, paino- ja jakelupalveluita, kolme tutkimusyhtiötä, aikakauslehtiä ja asiakaslehtien tekoa ihan alusta loppuun, somea, Googlea ja saisiko olla vielä striimausta? Jos olet lukenut jo tähän saakka, saatoit äsken kuulla jotain uutta.

Nyt siihen monikanavaiseen mainontaan. ”Printti on kuollut”, ei ole! Printti tavoittaa edelleen kokoluokaltaan mittavan yleisön ja varsinkin aikuisemman väestön. Printti toimii tutkimuksien mukaan yhä ja myös jo omilla silmillä lehdissä nähtävä mainonnan määrä puhuu puolestaan. Printin rinnalle uutismediat ovat rakentaneet digiverkoston, joka kasvaa voimakkaasti. Digin kohderyhmä on nuorekkaampi ja esimerkiksi miesvetoisempi kuin printin. Digissä suurin kohderyhmä keikkuu siellä n. 25-40-vuotiaiden joukossa. Näin ollen paikallinen uutismedia tavoittaa merkittävän kokoisen yleisön kohdennettuna tietylle paikkakunnalle. Huom! huomasitko, paikallismediat ovat jo itsessään maantieteellisesti kohdennettuja omalle alueelleen.

Jos edellä mainittuun kokonaisuuteen lisätään vielä ulkomainonta, kohderyhmä laajenee entisestään. Kantar tutki ulkomainontaamme sekä printti-, digi- ja ulkomainonnan yhteistavoittavuutta joulukuussa 2021. Ulkomainonta tavoittaa tutkimuksen mukaan parhaiten alle 35-vuotiaiden kohderyhmän. Esimerkiksi Uudellamaalla tämä tarkoittaa seuraavaa: paikalliset uutismediamme tavoittavat 53% kyseisestä markkina-alueesta. Kun mukaan lisätään ulkomainonta, tavoittavuus nousee 86%:iin. Mikään media Uudellamaalla ei yksin tavoittaisi tuota joukkoa, josta puuttuu vain kourallinen alueen asukkaista. Luvut ovat uniikkeja kontakteja, eli nettoja. Tämän lisäksi brutto on luonnollisesti suurempi, joka taas tarkoittaa toistoa ja sitä, että sama henkilö näkee mainontaa useammassa eri kanavassa.

Mainosviestien räätälöinti onnistuu monikanavaisissa kampanjoissa

Kohderyhmäajattelussa ja mediavalinnoissa tulee näin ollen ottaa huomioon eri kohderyhmien ja medioiden yhdistelmät. Vain näin pystyt viemään mainosviestisi tehokkaasti kohti oikeaa joukkoa. Monikanavainen mainonta mahdollistaa myös mainosviestin räätälöinnin. Esimerkiksi iän perusteella voitaisiin edellä mainittua kolmea kanavaa ja niissä julkaistavaa mainosviestiä räätälöidä ja näin kohdentaa mainontaa.

Jos tämä viesti vakuutti sinut, etkä ole hyödyntänyt monikanavaista mediatarjontaamme, ole yhteydessä yhteyshenkilöösi tai suoraan minuun.

Ihan mahtavaa lähestyvää kesää!

Terveisin

Kim Qvick
Asiakkuusjohtaja
+358 44 0202 008
kim.qvick@media.fi

Tavoita 86 % pääkaupunkiseudulla asuvista – ja jopa 91 % nuorista aikuisista

Etelä-Suomen Median pääkaupunkiseudun kanavat tavoittavat tuoreen tutkimuksen mukaan jopa 86 % pääkaupunkiseudulla asuvista. Laatukaupunkilehdet Helsingin Uutiset, Länsiväylä ja Vantaan Sanomat sekä Etelä-Suomen Median digitaalinen ulkomainonta tarjoavat siis tutkitusti kattavan peiton vaikuttavia näkyvyysratkaisuja. Tavoittavuus nuorten aikuisten, 15-29-vuotiaiden, ikäryhmässä on huikea: meidän kanavillamme tavoitat 91 % alle 30-vuotiaista. Tulokset ilmenevät markkinatutkimusyritys Kantar TNS Oy:n tekemästä yhteistavoittavuustutkimuksesta.

Etelä-Suomen Median pääkaupunkiseudun mediapeitossa valtti ovat kattavat, tehokkaat ja tavoittavat digitaalisen ulkomainonnan kanavat eli DOOH-ratkaisut. Lehtimediamme tavoittaa pääkaupunkiseudulla 398.000 eli 48 % alueen kuluttajista (printti 1pv, digi 7pv). DOOH-ratkaisuilla peitto ja nettokontaktit nousevat huikeaan 794.000 eri kuluttajaan eli 86 % koko pääkaupunkiseudun väestöstä. Printin ja digin luvut perustuvat vuoden 2021 Kansalliseen mediatutkimukseen (KMT).

Kantarin tekemä tutkimus toteutettiin marras-joulukuussa 2021. Siinä tutkittiin ensimmäisen kerran kaikkien Etelä-Suomen Median ja Mediatalo Keskisuomalaisen medioiden yhteistavoittavuutta. Vastaajia tutkimuksessa oli 5 095 ympäri Suomen.

Nyt tavoitat myös nuorten aikuisten ikäryhmän tehokkaasti

Kantar TNS Oy:n tekemä tutkimus avaa mainostajalle paitsi eri medioiden alueelliset tavoittavuudet, myös kohderyhmätavoittavuudet ja medioiden päällekkäisyydet. Tutkimus osoittaa kohderyhmien mediakohtaisen erilaisuuden ja tavoittavuuden maksimoimisen monikanavaisesti. Nyt kampanjaa suunniteltaessa on helposti laskettavissa eri medioiden tuoma aluekohtainen lisätavoittavuus ikäryhmittäin.

Monet mainostajat ovat pitkään painineet sen haasteen kanssa, että nuorten aikuisten tavoittaminen yksinkertaisella kanavaratkaisulla on ollut mahdotonta. Etelä-Suomen Median kanavat tuovat tähän ongelmaan nyt ratkaisun: laatukaupunkilehdet Helsingin Uutiset, Länsiväylä ja Vantaan Sanomat sekä Etelä-Suomen Median digitaalinen ulkomainonta tavoittavat peräti 91 % kaikista pääkaupunkiseudulla asuvista alle 30-vuotista (15-29-vuotiaat).

Kun haluat tavoittaa pääkaupunkiseudulla asuvat, olemme apunasi! Ota yhteyttä >> 

DOOH – tavoita siellä missä kohderyhmäsi liikkuu

Digitaalinen ulkomainonta sisältää liikenneasemanäyttöjen lisäksi vilkkaiden teiden varsille ja kaupunkien keskustoihin optimaalisesti sijoitetut, näyttävät Big One -mediat sekä matkustajat lähikontaktissa tavoittavat paikallisbussien ja Onnibussien pidempien pikavuorojen näytöt. Etelä-Suomen Media tarjoaa kattavan näyttöverkoston pääkaupunkiseudulla, ja oman yhteyshenkilösi kautta voi helposti laajentaa kampanjasi kattamaan vaikka koko Suomen.

Hyödyntämällä digitaalisen ulkomainonnan kanavia vahvistat kampanjaasi pääkaupunkiseudulla merkittävästi. Digitaalisen ulkomainoskampanjan voi räätälöidä esimerkiksi ajan, paikan tai sään mukaan. Älymainonnasta erinomaisia tuloksia on saatu paikannetulla mainonnalla, jossa hyödynnetään liikkuvan bussimedian mahdollisuutta mainonnan kohteen ja bussin sijainnin yhdistämiseen. Mainos tavoittaa kuluttajan optimaalisella hetkellä kohteen markkina-alueella. Kohdennettavuuden lisäksi digitaalisen ulkomainonnan kautta tavoitat tehokkaasti myös niitä ryhmiä, jotka jäävät perinteisten kanavien ulkopuolelle.

Etelä-Suomen Median printti & digi* +

  • BIG ONE 168.000 nettokontaktia lisää pääkaupunkiseudulla
  • Bussimedia 197.000 nettokontaktia lisää pääkaupunkiseudulla
  • Liikenneasemat 112.000 nettokontaktia lisää pääkaupunkiseudulla

*ESM:n printti 1 pv + digi 7pv pääkaupunkiseudulla

 

Kun haluat tavoittaa pääkaupunkiseudulla asuvat, autamme mielellämme!

Henkilökohtainen yhteyshenkilösi palvelee sinua tai ota meihin yhteyttä >>

Koko Etelä-Suomen Median painetut ja digitaaliset lehdet sekä digitaalinen ulkomainonta (DOOH) tavoittavat 1,5 miljoonaa suomalaista eli 82 prosenttia alueen väestöstä. Tämä tarkoittaa, että oman yhteyshenkilösi kautta saat tavoittavat ja kattavat mediaratkaisut Uudenmaan ja Pirkanmaan sekä Seinäjoen alueelle – yhden luukun periaatteella!

Etsimme uutistoimittajaa

 

Etsimme kaupunkilehti Seinäjoen Sanomiin

UUTISTOIMITTAJAA

vakituiseen työsuhteeseen tekemään päätoimittajan työparina sisältöjä kerran viikossa ilmestyvään painettuun lehteen sekä päivittäin verkkoon.

Olet etsimämme henkilö, jos:

  • suhtaudut kunnianhimoisesti paikallisjournalismin kehittämiseen ja intohimoisesti lukijoiden palvelemiseen.
  • sytyt sekä nopeatempoisesta uutistyöstä että syventävästä feature-journalismista.
  • etsit uteliaasti kiinnostavia aiheita sekä teräviä näkökulmia ja haluat kokeilla rohkeasti erilaisia esitystapoja.
  • olet kiinnostunut kehittämään taitojasi, ymmärtämään verkon analytiikkaa ja mahdollisesti myös etenemään urallasi.

Edellytämme kirjoittavan journalistin taitojen lisäksi valokuvaustaitoa. Taittotaito InDesign-ohjelmalla on etu, samoin Seinäjoen seudun paikallistuntemus katsotaan eduksi. Omatoimisuuden lisäksi kyky toimia osana tiimiä on välttämätön, kuten myös ajokortti. Tarjoamme mielenkiintoisen ja monipuolisen työn kehittyvässä mediakonsernissa, kannustavan työyhteisön sekä mahdollisuuden kehittää ja kehittyä.

Pyrimme täyttämään paikan mahdollisimman pian.

Jätä hakemuksesi viimeistään 20.3.2022 osoitteessa www.keskisuomalainen.com/rekry

Lisätiedot
Seinäjoen Sanomien päätoimittaja Johanna Koskiahde
puh. 040 481 1682
johanna.koskiahde@media.fi