Vielä on kesää jäljellä, mutta syksy alkaa jo siintää horisontissa. Kun päivä pikkuhiljaa lyhenee ja illat hämärtyvät, syttyvät mainonnan kirkkaimmat tähdet eli DOOH-taulut uuteen loistoon. DOOH-verkostomme motto on ”Liikkuvan ihmisen digitaalinen media”: se tavoittaa kuluttajat siellä, missä he liikkuvat.
Digitaalinen ulkomainonta eli DOOH (digital out of home) on loistava mahdollisuus lisätä oman kampanjan näkyvyyttä ja tehoa. DOOH-verkostomme laajenee koko ajan ja antaa jatkuvasti uusia vaihtoehtoja tavoittaa erilaisia kohderyhmiä tehokkaasti. Tänä vuonna valmistunut Kantarin tekemä medioidemme yhteistavoittavuustutkimus avaa meille uutta tietoa ja tarkempaa dataa tavoitettavuuksista. Tätä kautta pystymme tarjoamaan entistä toimivampia ratkaisuja asiakkaidemme käyttöön.
Tavoita nuoret aikuiset tehokkaasti – yhdellä medialla
Digitaalisen ulkomainonnan verkostomme keskittyy kolmeen päämediaan. Julkiseen liikenteeseen bussien sisälle rakennettuihin näyttöihin, joita on muun muassa HSL-runkolinjat pääkaupunkiseudulla, Nysse Tampereella ja Föli Turussa sekä Onnibus kaukoliikenteessä. Lisäksi verkostoon kuuluvat Neste-liikenneasemien mittarinäytöt sekä BigOne-ledtaulut vilkkaiden teiden varsilla. Tästä kokonaisuudesta saamme laadukkaat kattavat vaihtoehdot, joilla täydentää monikanavaisen kampanjan tavoittavuutta. Digitaalisen ulkomainonnan erityisenä vahvuutena on, että se tavoittaa tehokkaasti nuoret kuluttajat erilaisessa ympäristössä. Kantarin tutkimuksen mukaan kaikissa DOOH-medioissamme korostuu alle 35-vuotiaiden ikäryhmä, joka on monessa kohtaa ollut hankala ikäryhmä tavoittaa perinteisten medioiden kautta.
Paikallisesti, valtakunnallisesti, oikea-aikaisesti
Digitaalisen ulkomainonnan ratkaisumme tarjoaa asiakkaalle monipuolisen ja kokonaisvaltaisen mahdollisuuden suunnitella markkinoinnin paketteja aina kulloistenkin tarpeiden ja tavoitteiden mukaan. Digitaalisen ulkomainonnan monimuotoisuus ja skaalautuvuus on yksi sen tärkeimmistä vahvuuksista.
Verkostomme on rakennettu ei pelkästään valtakunnallisia paketteja ajatellen vaan myös alueellisesti tai esimerkiksi ajallisesti kohdennettuihin vaihtoehtoihin. Mikä olisikaan tehokkaampaa kuin taktisen mainonnan tueksi bussi-, liikenneasema- sekä BigOne-mainonnan kohdentaminen esimerkiksi yrityksen lähialueelle. Tai vaikkapa ravintola voi houkutella nälkäisiä lounasaikaan hetkeen sopivalla viestillä ja tämän jälkeen, viesti muuttuu lennosta tukemaan esimerkiksi afterworkkia tai pöydän varaamista illaksi. Mahdollisuuksia on lähes rajattomasti!
Sytytä oma tähtesi loistamaan!
Syksy ja pimeä aika antavat digitaaliselle ulkomainonnalle lisää buustia, kun led-taulut tuovat valoa tähän karun Pohjolan ihanaan aikaan. Sytytä oma ”tähtesi” loistamaan entistä kirkkaammin, myös digitaalisilla pinnoilla.
Ota yhteyttä – luodaan monikanavainen kampanja juuri sinun tavoitteitasi palvelemaan!
Sami Vehviläinen
DOOH-myyntijohtaja, Etelä-Suomen Media Oy
040 867 9687
Digitaalinen ulkomainonta pähkinänkuoressa:
- Digitaalinen ulkomainonta = näyttötaulut busseissa, liikenneasemilla ja BigOne-jättitauluilla
- Yli 2500 digitaalista näyttöä tarjoaa yhden Suomen monipuolisimmista DOOH-verkostoista.
- Tavoita kohderyhmäsi siellä, missä he liikkuvat. Ja kohdenna viestisi ajan, paikan tai vaikkapa sään mukaan!
- Digitaalinen ulkomainonta on ohittamaton mainospaikka.
- Saat jakamattoman huomion.
- Jättinäytöt sijaitsevat lähellä ostopaikkaa.
- Mainonta erittäin tehokkaasti kohdennettavissa ajan, paikan tai vaikkapa sään mukaan!
- Kirkkaat, suuret ja laadukkaat näytöt ja mahdollisuus video- tai still-mainontaan.
- Näyttömedian äärellä ollaan pitkään.
- Jätä pitkä muistijälki.
Kokonaistavoittavuus*
yli 15-vuotiaat kuluttajat
- Uudellamaalla 86 %
- Helsingissä 84 %
- Espoossa 86 %
- Vantaalla 85 %
- Tampereella 90 %
*Kantar 2022