Loviisan Sanomat ja Pyhtää-lehti tulevat osaksi Etelä-Suomen Media Oy:n liiketoimintaa

Mediatalo Keskisuomalainen teki jälleen kaupat – Loviisan Sanomat ja Pyhtäänlehti mukaan kasvavaan lehtiperheeseen!

Keskisuomalainen Oyj on ostanut torstaina allekirjoitetulla kaupalla Loviisan Sanomien ja Pyhtäänlehden liiketoiminnat KSF Medialta. Kauppa on tarkoitus saada toteutettua 31.8.2019 mennessä.

Loviisan Sanomat ilmestyy kaksi kertaa viikossa ja sen levikkialueet ovat Loviisa, Lapinjärvi ja Pyhtää. Pyhtäänlehti ilmestyy joka toinen tiistai Loviisan Sanomien välissä ja se jaetaan jokaiseen talouteen Pyhtään alueella.

–  Kaupalla Mediatalo Keskisuomalainen vahvistaa asemaansa Uudellamaalla sekä sisällöissä että mediapalveluissa. Loviisan Sanomat ja Pyhtäänlehti sopivat erinomaisesti Uudenmaan alueen sisältö- ja palvelukokonaisuuteen. Loviisan Sanomat on erinomainen esimerkki hyvin toimitetusta paikallislehdestä ja se on palkittu useaan kertaan, sanoo Keskisuomalainen Oyj:n konsernijohtaja Vesa-Pekka Kangaskorpi.

– Oman strategiamme ydin on tehdä journalismia ruotsiksi. Olemme iloisia, että löysimme suomenkielisille lehdillemme hyvän uuden kodin, sanoo Föreningen Konstsamfundet r.f. -yhdistyksen toimitusjohtaja Stefan Björkman.

Loviisan Sanomat ja Pyhtää-lehti tulevat osaksi Etelä-Suomen Media Oy:n liiketoimintaa. 

– Ostetut lehdet täydentävät erinomaisesti tarjontaamme itäisellä Uudellamaalla. Loviisan Sanomat on perinteikäs ja arvostettu media Loviisan seudulla. Odotan innolla yhteistyötä ja kehitysmahdollisuuksia, joita kaupan myötä saamme Etelä-Suomen Median ydinalueelle, johon itäinen Uusimaa kiinteästi kuuluu, Etelä-Suomen Median liiketoiminnasta vastaava paikallisjohtaja Karri Kannala näkee.

Etelä-Suomen Media tulee tekemään tiivistä yhteistyötä Kymen Sanomien kanssa, jotta Loviisan Sanomien saamat hyödyt voidaan maksimoida. Kymen Sanomat on osa Kaakon Viestintää, jonka Mediatalo Keskisuomalainen osti huhtikuussa.

– Tehty kauppa täydentää erinomaisesti myös maantieteellistä mediapeittoamme, Kannala kehuu.

Mediatalo Keskisuomalainen on kasvanut voimakkaasti viime vuosien aikana. Suomen Lehtiyhtymästä tuli osa konsernia vuonna 2013, Mediatalo ESA Lahdesta ostettiin vuonna 2016, Suomen Suoramainonta 2019 alussa ja Kaakon Viestintä huhtikuussa 2019. Lisäksi yhtiö osti vuonna 2018 markkinatutkimusyhtiö IROResearchin ja osake-enemmistön paikallis- ja kaukoliikenteen digitaalisia mainosmediaratkaisuja tarjoavasta Neonmedia Oy:stä.

Etelä-Suomen Media on osa Mediatalo Keskisuomalaista.