Pääkaupunkiseudun lehtikolmikko Helsingin Uutiset, Länsiväylä ja Vantaan Sanomat vahvistavat paikallista näkyvyyttään Helsingissä, Espoossa ja Vantaalla nimittämällä Helsinkiin ja Vantaalle oman, kirjoittavan päätoimittajan. Mallilla vahvistetaan lehtien yhteistyötä ja kasvua verkossa.
Päätoimittajat tulevat olemaan tiiviisti osa paikallista yhteisöä. Uusi toimintatapa vahvistaa lukijasuhdetta ja mahdollistaa entistä tehokkaamman pureutumisen kaupungin ja sen asukkaiden arkeen.
Helsingin Uutisten päätoimittajana aloittaa 1.7.2019 Karri Kannala, 30, ja Vantaan Sanomien päätoimittajana Mia Lindström, 36. Mikko Heino, 52, jatkaa vastaavana päätoimittajana Länsiväylässä ja aloittaa samalla Etelä-Suomen Median verkkodeskin ja viihteen esimiehenä. Kannala jatkaa Etelä-Suomen Median paikallisjohtajana. Mallilla vahvistetaan lehtien yhteistyötä ja kasvua verkossa.
Helsingin Uutiset on verkossa Suomen luetuin kaupunkilehti. Vantaan Sanomat ja Länsiväylä ovat perinteikkäitä ja laadukkaita kaupunkilehtiä, ne ovat myös alueensa luetuimpia kaupunkilehtiä.
Kaupunkilehdet ovat tärkeä osa Mediatalo Keskisuomalaisen kasvustrategiaa ja Mediatalo Keskisuomalainen on Suomen johtava kaupunkilehtien kustantaja. Etelä-Suomen Media on osa Mediatalo Keskisuomalaista.
Keskisuomalainen Oyj:n pro forma liikevaihto on lähes 250 miljoonaa euroa ja yhtiö työllistää noin 6 300 työntekijää. Yhtiö kustantaa yli 90 suomalaista lehteä. Mediatalo kasvaa vahvasti myös digitaalisessa liiketoiminnassa, esimerkkinä bussien, Neste- ja Teboil-huoltamoiden tankkauspisteiden ja kauppakeskusten digitaaliset näytöt. Mediatalo Keskisuomalaisen tytäryhtiö Suomen Suoramainonta on myös merkittävin kaupunkilehtien jakaja Suomessa.
Mediatalo Keskisuomalaisen konsernijohtaja Vesa-Pekka Kangaskorpi:
”Rakennamme ainutlaatuista valtakunnallista mediakokonaisuutta ja tarjoamme asiakkaillemme laadukkaita sisältö- ja mediatuotteita. Pääkaupunkiseudun kaupunkilehdet ovat alueensa lukijoille läheisimpiä ja parhaita lehtiä. Näillä päätoimittajanimityksillä lehdet ovat entistä paikallisempia ja lukijasuhteemme on tiiviimpi. Elämme vahvasti lukijoittemme arjessa. Media-asiakkaille tarjoamme markkinoiden tehokkaimman ilmoituskanavan.”