Näkyvyyden ilmaherruus haltuun
– ilmoittelemalla paikkakunnan päämediassa
Sanomalehti Uusimaa on itäisen Uudenmaan päämedia – tehokas ja tavoittava kumppani kaikenlaiseen ilmoitteluun. Paikallisten mediaratkaisujen lisäksi Uusimaan kautta onnistuvat monipuoliset mainosratkaisut vaikka koko valtakunnan alueelle, tehokasta kohdentamista unohtamatta. Uusimaa on paikallinen media mutta myös osa isoa Mediatalo-konsernia. Mediatalon kautta avautuvat väylät itäuusimaalaisille ilmoittajille tavoittaa oma kohderyhmänsä koko Suomessa.
Uusimaan mediamyynti palveluksessasi, ota yhteyttä!
Näin asiakkaamme kokevat näkyvyyden ja yhteistyön Uusimaan kanssa
Printti-ilmoittelu laajentaa kohderyhmää ravintoloitsijan omien kanavien ulkopuolelle
Porvoolainen ravintola Bistro Gustaf on sanomalehti Uusimaan pitkäaikainen tyytyväinen ilmoittaja-asiakas. Bistro Gustaf on osa porvoolaista ravintolakaupunkia ja sen erikoisuuksiin kuuluvat teema- ja erikoisviikot. Näkyminen Etelä-Suomen Median lehti Uusimaassa täydentää ravintolan mediamixiä ja laajentaa kohderyhmän kattamaan koko laajan asiakaskunnan – sinne minne some ei yllä, siellä tavoittaa vahva, perinteinen printti.
Viikonlopun numerot toimivat erityisen hyvin:
”Huomaamme ravintolassa, että lehteä luetaan erityisesti viikonloppuisin. Asiakkaat kysyvät ilmoituksissa olleita annoksia ja tuotteita. Viikonlopun numerot toimivat meillä erityisen hyvin.”
–Mika Gehör, ravintoloitsija, Bistro Gustaf
Ilmoittelu Uusimaassa täyttää varauskirjat
Porvoolainen energiatehokkuusratkaisuja tarjoava EnePro Oy on Etelä-Suomen Median aluelehti Uusimaan uudempia ilmoittaja-asiakkaita. EneProlla ollaan tyytyväisiä Uusimaassa näkymisen vaikuttavuuteen ja tehoon – ilmoittaminen on suoraan verrannollinen saatuisin yhteydenottoihin:
EnePron toimialaa on kaikenlaisten kiinteistöjen energiatehokkuusratkaisut – kotien, kiinteistöjen, mökkien. Mökkiläiset lukevat mökkikuntansa paikallista lehteä ja tilaavat mökillä toimineita palveluja myös koteihinsa. EnePro kertookin saaneensa tilauksia myös pääkaupunkiseudulle ilmoittamalla alun perin Uusimaassa.
Säännöllisyys ilmoittelussa sataa Enepron laariin:
”Asiakkaat mainitsevat usein, että ovat nähneet mainoksemme monta kertaa lehdessä ja että ovat harkinneet soittamista pidempään. Ilmoittaminen säännöllisesti on siis tärkeää. Oman kokemuksemme pohjalta suosittelemme printtimediaa: fyysinen paperilehti tuo konkretiaa ja uskottavuutta – ja sitä kautta asiakkaita.”
–Albert Nordström ja Matias Virtanen, yrittäjät, EnePro Oy
Paikallisessa ykkösmediassa näkymällä otat haltuun näkyvyyden ilmaherruuden
Etelä-Suomen Median aluelehti Uusimaan pitkäaikainen etusivun ilmoittaja-asiakas on K-Supermarket Tarmola. Vuodesta 2009 jatkunut yhteistyö on rikastuttanut Uusimaan lukijakokemusta hyvillä tarjouksilla ja tiedoilla paikallisista palveluista.
”Ilmoittelu Uusimaassa on meille tärkeä imagojuttu. Paikallisessa ykkössanomalehdessä ilmoittelevat ne parhaat yritykset. Uusimaan kanavissa näkymällä luomme haluamaamme mielikuvaa ja otamme haltuun näkyvyyden ilmaherruuden. Olemme aktiivinen paikallinen toimija ja annamme asiakkaalle syyn valita meidät.”
Mediamyynnin kanssa asiat sujuvat hyvin ja pelisäännöt ovat pitkän yhteistyön tuloksena selkeät. Erityisesti ilmoitusten laatu saa kauppiaalta ylistystä:
”Uusimaassa osataan tuottaa luovaa, freesiä ilmoitusmateriaalia, ja mikä upeaa, työn laatuun voi aina luottaa. 12 vuoden yhteistyö on sujunut moitteetta, ilman kiusallisia virheitä. Täydet propsit superammattilaiselle, Mediaseppien Nina Salolle.”
–Jani Heinänen, kauppias, K-Supermarket Tarmola
”Paikallinen mainonta puree”
On tärkeää tunnistaa, mikä kanava toimii milläkin alalla. Hyvä esimerkki on automyynti: Porvoon Autotarvike on Etelä-Suomen Median lehden, Uusimaan, pitkäaikainen ilmoittaja-asiakas. Porvoon Autotarvikkeella nähdään, että ”printissä on voimaa”. Perinteinen, painetussa lehdessä näkyminen siivittää Porvoon Autotarvikkeen niihin tuloksiin, joita he ilmoittelullaan hakevat:
”Ilmoittelu Uusimaassa tuo meille asiakasvirtaa liikkeeseen. Parhaimmillaan ilmoitusten teho näkyy siten, että asiakas tulee lehti kainalossa kaupoille. Myös ilmoitettujen tuotteiden menekistä huomaa, että tuote on ollut Uusimaassa ilmoituksessa ja ilmoitus puree – kauppa käy.”
–Kari Wilkman, Porvoon Autotarvike
Uusimaan ammattitaitoinen ja osaava ilmoitusmyynti saa Porvoon Autotarvikkeelta kehuja: Myynti on aktiivisesti yhteydessä, pitää huolta ja on aktiivinen asiakkaan suuntaan. Pysyvät, henkilökohtaiset suhteet myyjän ja asiakkaan välillä rakentavat luottamusta. Niillä on arvoa molemmille: myyjä ymmärtää yhteistyön tuloksena tarkasti asiakkaan tarpeita ja osaa neuvoa toimivimpien ratkaisujen rakentamisessa.
Digikanavien seurantadata ja yhden luukun periaate hyödyttävät ilmoittajaa
Itä-Uudenmaan Osuuspankin brändikampanjoilla on pitkät perinteet Etelä-Suomen Median itäisen lehtiryhmän lehdissä: Uusimaassa, Loviisan Sanomissa ja Sipoon Sanomissa. OP:ssa ollaan erittäin tyytyväisiä osaavaan mediamyyntiin, joka avaa ilmoittelulle ovet useisiin eri medioihin yhden henkilön ja kontaktin kautta.
”Uusimaa on se päämedia Itä-Uudellamaalla. Uusimaan mediamyynnin kautta saamme haluamamme näkyvyyden myös toimialueemme muihin medioihin. Tämä käy meidän kannaltamme näppärästi oman, tutun yhteyshenkilömme kautta. Suosittelen Uusimaata mediamixin mutta myös viikoittaisten laajalevikkien vuoksi. Olemme hyödyntäneet peittojakeluja ja olemme tyytyväisiä saamiimme tuloksiin.”
Itä-Uudenmaan Osuuspankki on laajentanut rohkeasti ilmoittelua printin ohella myös sähköisiin kanaviin.
”Digikanavien ehdoton etu on tulosten seurattavuudessa: jokainen klikkaus ja materiaalin parissa vietetty aika raportoidaan ilmoittajalle, mikä auttaa meitä kehittämään ilmoitteluamme edelleen. ”
–Petri Mantere, Itä-Uudenmaan Osuuspankki
”Tuttu, oma myyjä voi skaalata kampanjan vaikka koko maahan, jos tahdomme”
Brändimainonnan ja mediailmoittelun tavoitteena on tavallisimmin myynnin kehittäminen ja tuotetietoisuuden kasvattaminen asiakkaiden keskuudessa. Etelä-Suomen Median lehti Uusimaa on alueensa yrityksille haluttu ja tehokas kumppani. Uusimaan ilmoitukset tavoittavat ja vaikuttavat, on kyse sitten brändimarkkinoinnista tai tuoteilmoittelusta.
”Näkyminen Uusimaan kanavissa tuo kauppaa ja myyntiä, mitä ilmoittelulla tavoittelemmekin. Olemme tyytyväisiä myös siihen, miten Uusimaa sparraa meitä kampanjakokonaisuuksien rakentamisessa.”
–Kari Tuominen, Porvoon Vaihtokaluste
Hyvä yhteistyökumppani on painonsa arvoinen kultaa. Etelä-Suomen Median lehdet ovat paikallisia, mutta muodostavat koko Etelä-Suomen kattavan verkoston, jossa ilmoittelu eri medioissa ja kohderyhmän tavoittaminen yli aluerajojen on helppoa.
Ole osa tulevaisuutemme tarinaa. Tilaa Uusimaa.